گروه کوهنوردی کوهستان غربی بروجرد
کوهپیمایی و سنگنوردی

پس ازماه ها انتظار بالاخره لحظۀ دیدار و صعود از دماوند با عظمت و دوست داشتنی فرا رسید.تقریبا از اوایل بهمن هر روز سایت های هواشناسی را بررسی می کردیم تا در یک هوای مناسب بتوانیم این صعود را به خوبی انجام دهیم .بالاخره در تاریخ 24 و 25 هوا تقریبا خوب بود و من و همنوردم آقای علی دریایی طی یک تماس تلفنی به صورت ضرب الاجل راهی این صعود شدیم .متاسفانه بقیه ی دوستانی که قرار بود با ما در این برنامه باشند یا منصرف و یا نتوانستند با ما باشند. و تیم دو نفره ی ما را در این صعود همراهی و یاری کنند!

ساعت 22:30 روز یکشنبه 90/11/23 سر قرار حاضر شدیم و به سمت ترمینال و سپس تهران حرکت نمودیم. حوالی ساعت 5:30 به ترمینال شرق تهران رسیده و با تهیه ی بلیط به آمل در ساعت 6:30 به سمت (رینه) حرکت نمودیم.

تاریخ: چهار شنبه 28 بهمن 1390برچسب:,
ارسال توسط گروه کوهستان غربی - علی دریایی - مسعود شعبان یاراحمدی

بعد از هماهنگی گروه بود که روز جمعه مورخ 90/10/23 ساعت 5:15 بامداد در قالب یک تیم 5 نفره بروجرد را بمقصد روستای ونایی ترک کردیم، ساعت 6 به روستا رسیدیم .
مسیر قله را به سمت چشمه دروزنه طی کردیم، بعد از گذشتن از چشمه به ابتدای پای کوب رسیدیم، پایکوب را ادامه داده و بعد از طی کردن مقداری از مسیر در ساعت 7:40 برای صرف کردن صبحانه 35 دقیقه را گذراندیم، بعد از صرف صبحانه بر شدت وزش باد افزوده شد، از پایین که به ارتفاعات نگاه می کردیم مه تمامی منطقه را فرا گرفته بود.

تاریخ: شنبه 24 دی 1390برچسب:,
ارسال توسط گروه کوهستان غربی - علی دریایی - مسعود شعبان یاراحمدی

روز جمعه 90/10/16 در ساعت 5 بامداد به قصد صعود قلّه سفره(برف هَل) بروجرد را بمقصد روستای ونایی ترک کردیم.

حدود ساعت 6 به روستا رسیدیم، کوچه های ونایی را به سمت درۀ دروزنه پشت سر می گذاریم، حوالی ساعت 7:45 به چشمه بیا می رسیم.

صبحانه را در هوای سرد در کنار این چشمه گوارا صرف می کنیم. در ساعت8:30 دره را تا انتها طی کرده و در پایان دره راه سمت چپ را به سمت قلّه سفره صعود و تراورس می کنیم، تا به یال قلّه سفره می رسیم .

پس از حدود 50 متر فرود به انتهای شکاف آبریز رسیده و صعود همان مقدار از طرف مقابل و کمی دست به سنگ به یال اصلی می رسیم، یال را به سمت قلّه زیر شلاق های باد و ذرات یخ و برف ادامه می دهیم.

تاریخ: سه شنبه 19 دی 1390برچسب:,

تاریخ اجراء برنامه سکوزان 90/10/9
سه کوزان: (به زبان محلی سه گِر)
اگر به کوههای زیبای بروجرد نظری بیفکنیم در غرب این رشته (گرین) کوهی مخروطی شکل است، قله ای زیبا با ارتفاعی حدودا"3350 متر.
وجه تسمیه این کوه به خاطر شکل آن است که در بالا به صورت سه قوز می باشد.
سه کوزان مشرف بر تخت سفره و در بین قله های هیگره، چقا غاز و قله سفره(برف هَل)می باشد.
وجود چشمه توتیا با آبی خنک و گوارا و چشمۀ بیا در پائین تر درۀ ای سبز پوشیده از پونه و گیاهان معطر و گون را ایجاد نموده است، وجود این دو چشمه باغداری در پائین این دره را امکان پذیر نموده است.

تاریخ: شنبه 11 دی 1390برچسب:,

زاگرس، اشتران کوه، قله کول جنون ارتفاع 3850

یکی از قله های فنی و زیبای ایران

یاد و خاطره جان باختگان حادثه آذر ماه سال 1384 را گرامی می داریم

این صعود که بمناسبت یاد بود پنج نفر از بهترین کوهنوردان کشورمان:

احسان شهبازی، مسعود مولایی، مهدی مرزبانی، محمود قدیمی و فرشاد احسان پورانجام شد

بعد از هماهنگی لازم بین سرپرست گروه و اعضا در تاریخ 90/9/24 ساعت 12:30 از میدان تختی شهرستان بروجرد به اتفاق 9 نفر از اعضا با مینی بوس بروجرد را به مقصد ازنا و روستای کمندان ترک نمودیم .

بعد از رسیدن به روستای کمندان به پرورش ماهی رسیدیم، از مینی بوس پیاده شده و راه پایکوب پیش رو را طی نمودیم، در ساعت 17:10 به سراب بهادر رسیدیم، بعد از 10 دقیقه رفع خستگی و خوردن آب و تنقلات راه پناهگاه کامران را پی گرفتیم. کم کم روشنایی روز به تاریکی می رفت کمی مایل به راست شدیم و همراه گروه شیب تقریبا" تندی را که پوشیده از انبوه برف بود را با زحمت و تلاش بسیار پشت سر نهادیم و خود را روی یال رساندیم، راه را مستقیم به سمت پناهگاه پیمودیم، کاملا" منطقه را تاریکی شب فرا گرفته بود.

در ساعت 19:10 به پناهگاه کامران رسیدیم، درون پناهگاه تیمی متشکل از کوهوردان ازنا و مازندران بودند، با آنان آشنا شدیم.

چشمه کناره پناهگاه یخ زده بود برای فراهم آوردن آب مورد نیاز به ناچار مقداری برف آب نمودیم و شب را درون پناهگاه سپری کردیم.

تاریخ: شنبه 27 آذر 1390برچسب:,

كوهستان الوند همدان
قله معروف و عظیم الوند، با ارتفاع 3574 متر در جنوب شهرستان همدان واقع شده است و خط الراس آن ، حد طبیعی بین این شهر با شهرستان تویسركان است كه جهت آن شمال باختری - جنوب خاوری می باشد.

شاید صبح روز جمعه مورخ 90/9/4 وضعیت هوا بد به نظر نمی رسید که همراه 16 نفر از اعضای گروه بروجرد را به مقصد همدان ترک کردیم.

ساعت 4:30 صبح بروجرد را ترک کردیم، و ساعت 7:40 به گنجنامه شهر همدان رسیدیم، بعد از پیاده شدن از مینی بوس و هماهنگی سرپرست تیم راه را در پیش گرفتیم، هوا سرد بود و هر لحظه بر تراکم ابر ها افزوده می شد به حدی که در ضرف مدت 30 دقیقه کاملا" هوا ابری شد که نوید آن بود در ارتفاعات بارش برف همراهمان باشد.