قله کول جنون 3850
گروه کوهنوردی کوهستان غربی بروجرد
کوهپیمایی و سنگنوردی

صبح روز جمعه موخ 90/9/25 ساعت 7 از خواب بیدار شدیم با دیدن طلوع خورشید در آن صبح دلنگیز بیشتر از مناظر طبیعت و زیبایی منطقه لذت بردیم .

تیم کوهنوردان ازنا و مازندران که همگی به لوازم فنی و پوشاک مناسب مجهز بودند ساعت 8 صبح زودتر از ما راه رسیدن به یکی از قله های اشتران کوه را پیش گرفتن تیم ما ساعت 8:30 بعد از صرف صبحانه 3 نفر در پناهگاه مانده و 6 نفر دیگر راهی قله شدیم.

منطقه پوشیده از انبوه برف و یخ بود و ما را دچار مشکل می کرد به ناچار با در دست داشتن کلنگ و احتیاط فراوان مسیر را تا رسیدن به ابتدای تیغه پیش رفتیم .

ساعت 10:15 به ابتدای تیغه رسیدیم، با دست به سنگ تیغه را بالا رفتیم، اما کفشهای سنگین ما را از تحرک و سرعت بیشتر باز می داشت روی تیغه قسمتهای پوشیده از برف و یخ بود، با احتیاط پیش رفتیم خوشبختانه وزش باد آنچنان زیاد نبود .

درساعت 12:10 به قله 3850 متری کول جنون رسیدیم، همگی خوشحال از صعودی سنگین و پر خطر به یکدیگر تبریک گفته و شکر خداوند را بجا آوردیم.

فرصت و زمان کافی نداشتیم به سرعت راه برگشت را پیش گرفتیم، بعد از مشورت تصمیم گرفتیم راه برگشت را از همان مسیر تیغه برگردیم، تیغه را به پایین آمدیم نصف مسیر را پیموده بودیم که در میانه راه به 2 کوهنورد ازنا برخوردیم، آنان از ادامه پیشروی به سمت قله منصرف شده و راه برگشت را با ما طی نمودند.

به پیشنهاد کوهنوردان ازنا دهلیز سمت چپ چال سیاه را دست به سنگ پایین آمدیم، بعد از حدودا" 200 متر دست به سنگ به یخچال چال سیاه رسیدیم.

با سرعت بیشتری راه پناهگاه را پیش گرفتیم و در ساعت 15:20 به پناهگاه رسیدیم، بعد از جمع آوری لوازم به سرعت ساعت 15:45 از پناهگاه خارج شده و راه روستایی کمندان را پیش گرفتیم، نصف مسیر را در تاریکی طی نمودیم و ساعت 18:50 به تأسیسات آب رسیدیم و ساعت 19:15 سوار مینی بوس و راهی بروجرد شدیم.

همنوردان خوب استان لرستان قدر این نعمت الهی را بیشتر بدانید و برای حفظ و نگهداری آن بیشتر بکوشیم و اجازه ندهیم عظیم ترین و پر صلابت ترین مخلوق خداوند که مظهر استقامت، ایستادگی، پاکی و صفا به دست نامحرمان به زباله دان تبدیل شود!!!

ما نیز به سهم خود تلاش خواهیم کرد تا کوهها و طبیعت ایران از همه آلودگیها پاک شود.

باتشکر و سپاس:علی دریایی

سرپرست برنامه:میلاد محمدی

اسامی نفرات:حسین نخجوانی، علی دریایی، میلاد محمدی، محمد خادم الشیخ، محمد ابوالفتحی، محمدجوادمحمودی، یاسر حیدری، رضا قلاوند و سرکار خانم مرضیه گودرزی

نظرات شما عزیزان:

مهشید
ساعت11:52---14 اسفند 1390
Wooowwwwwwww
marzie jon

marziye
ساعت22:34---15 بهمن 1390
salam

chera esme mano akhar neveshtiiiiiid

dase hamatooon dard nakone

مجيد رعايايي
ساعت17:40---4 دی 1390
با سلام
استقامت شما در صعود به قله كول جنون - كه بدون ترديد يكي از خطرناكترين مسيرها براي كوه‌نوردي است - موجب مباهات ماست.
چون كوه با استقامت و چون خورشيد پر از مهر و عطوفت باشيد.