دریاچه گهر نگین اشتران کوه
گروه کوهنوردی کوهستان غربی بروجرد
کوهپیمایی و سنگنوردی

روز پنج شنبه 8:30 صبح  91/2/7 همراه 12 نفر از دوستان و همنوردان خوبم از میدان تختی با سه ماشین سواری راهی دورود شدیم.

بعد از رسیدن به دورود شیب ابتدای جاده گهر را با ماشین بالا رفتیم، دیدن مناظری زیبا و دلنگیز در آن صبح بهاری در طول مسیر تا رسیدن به سر چشمه همه ی ما را به وجد آورد.

 

ساعت 10:10 به سرچشمه ابتدای مسیر رسیدیم، ماشین ها را کناری پارک کرده و آماده رفتن شدیم.

در مسیر رفتن از سرچشمه به دریاچه گهر مسافتی 18 کیلومتری را با فراز و نشیبی بسیار باید پیمود و از کنار دره نگار(نی گاه) و بالای گردنه پنبه کار باید گذشت، پایکوب ابتدای مسیر را طی نموده و به دکل مخابرات در میانه راه رسیدیم، 10 دقیقه را برای خوردن آب و رفع خستگی گذراندیم و به راه خود ادامه دادیم، میانه راه به محوطه ای رسیدیم که پوشیده از انبوه لاله های واژگون بود.

سراشیبی پنبه کار را به آرامی پائین آمدیم و به چشمه پائین پنبه کار رسیدیم، بعد از رفع خستگی و نوشیدن آب به راه خود ادامه دادیم ودر ساعت 14 به چشمه و سراب پر آب (اسپی) قبل از خدا قوت رسیدیم.

نهار را کنار چشمه در منطقه ای زیبا و با صفا صرف نمودیم و ساعت 15:10 ادامه مسیر را از سر گرفتیم، شیب کوتاه خدا قوت را پشت گذاشته و در ساعت 16:30 به دریاچه گهر رسیدیم.

ابتدای دریاچه مشغول گرفتن عکس از مناظر و طبیعت کناره دریاچه شده و بعد خود را به بقیه دوستان رساندم و همراه آنان به بر پای چادر جهت استقرار و شب مانی شدم.

شب را درون چادر ها سپری کرده و صبح روز 91/2/8 بعد از صرف صبحانه لوازم و کوله ها را درون چادر ها گذاشته و همراه دوستان راهی شرق دریاچه و جنگلهای پائین شدیم، به جنگل رسیدیم و کنار رودخانه ای که از در یاچه دوم گهر سرازیر بود نشستیم، همراه دوستان مدتی را صرف خوردن تنقلات و گرفتن عکس شدیم.

          

ساعت 12 همراه دوستان برای صرف ناهار راهی ابتدای دریاچه و چادرها شدیم. ناهار را صرف نموده و ساعت 14/30 آن همه مناظر زیبا و دریاچه را ترک کردیم و راه برگشت را پیش گرفتیم،ساعت 16/30 به چشمه پایین پنبه کار رسیدیم، مقداری آب صرف نموده و پایکوب سربالایی پنبه کار را طی کرده و به بالای پنبه کار رسیدیم.

          

آسمان نیمه ابری بود و وقت مناسبی برای گرفتن عکس از طبیعت و لاله های واژگون منطقه بود، مدتی را صرف گرفتن عکس شدم و بعد به سرعت خود را به دوستان رساندم، پایکوب را تا سرچشمه ادامه داده و در ساعت 19 به سرچشمه و پارکینگ ماشین ها رسیدیم و همراه دوستان سوار ماشین ها راهی بروجرد شدیم.

تعداد نفرات: 13 نفر

سرپرست برنامه: میلاد محمدی

گزارش برنامه: علی دریائی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 10 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط گروه کوهستان غربی - علی دریایی - مسعود شعبان یاراحمدی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 51
بازدید کل : 87473
تعداد مطالب : 24
تعداد نظرات : 48
تعداد آنلاین : 1