گروه کوهنوردی کوهستان غربی بروجرد
کوهپیمایی و سنگنوردی

بعد از هماهنگی گروه بود که روز جمعه مورخ 90/10/23 ساعت 5:15 بامداد در قالب یک تیم 5 نفره بروجرد را بمقصد روستای ونایی ترک کردیم، ساعت 6 به روستا رسیدیم .
مسیر قله را به سمت چشمه دروزنه طی کردیم، بعد از گذشتن از چشمه به ابتدای پای کوب رسیدیم، پایکوب را ادامه داده و بعد از طی کردن مقداری از مسیر در ساعت 7:40 برای صرف کردن صبحانه 35 دقیقه را گذراندیم، بعد از صرف صبحانه بر شدت وزش باد افزوده شد، از پایین که به ارتفاعات نگاه می کردیم مه تمامی منطقه را فرا گرفته بود.

تاریخ: شنبه 24 دی 1390برچسب:,

تاریخ اجراء برنامه سکوزان 90/10/9
سه کوزان: (به زبان محلی سه گِر)
اگر به کوههای زیبای بروجرد نظری بیفکنیم در غرب این رشته (گرین) کوهی مخروطی شکل است، قله ای زیبا با ارتفاعی حدودا"3350 متر.
وجه تسمیه این کوه به خاطر شکل آن است که در بالا به صورت سه قوز می باشد.
سه کوزان مشرف بر تخت سفره و در بین قله های هیگره، چقا غاز و قله سفره(برف هَل)می باشد.
وجود چشمه توتیا با آبی خنک و گوارا و چشمۀ بیا در پائین تر درۀ ای سبز پوشیده از پونه و گیاهان معطر و گون را ایجاد نموده است، وجود این دو چشمه باغداری در پائین این دره را امکان پذیر نموده است.

تاریخ: شنبه 11 دی 1390برچسب:,
ارسال توسط گروه کوهستان غربی - علی دریایی - مسعود شعبان یاراحمدی

روز جمعه 90/10/16 در ساعت 5 بامداد به قصد صعود قلّه سفره(برف هَل) بروجرد را بمقصد روستای ونایی ترک کردیم.

حدود ساعت 6 به روستا رسیدیم، کوچه های ونایی را به سمت درۀ دروزنه پشت سر می گذاریم، حوالی ساعت 7:45 به چشمه بیا می رسیم.

صبحانه را در هوای سرد در کنار این چشمه گوارا صرف می کنیم. در ساعت8:30 دره را تا انتها طی کرده و در پایان دره راه سمت چپ را به سمت قلّه سفره صعود و تراورس می کنیم، تا به یال قلّه سفره می رسیم .

پس از حدود 50 متر فرود به انتهای شکاف آبریز رسیده و صعود همان مقدار از طرف مقابل و کمی دست به سنگ به یال اصلی می رسیم، یال را به سمت قلّه زیر شلاق های باد و ذرات یخ و برف ادامه می دهیم.