گروه کوهنوردی کوهستان غربی بروجرد
کوهپیمایی و سنگنوردی

طبیعت ایران:

        

سرزمین ما ایران با وسعتی برابر با یک میلیون و ششصدو چهل و هشت هزار کیلومتر مربع بین دریای معتدل خزر و دریای گرم و نیمه گرمسیری عمان و خلیج فارس قرار دارد.

پیشینه زمین شناسی و موقعیت جغرافیایی ویژه آن باعث گردیده است تا چشم اندازهای بی کرانی از رشته کوههای عظیم،جنگل های انبوه،جلگه های پهناور،بیابان های لم یزرع،دشت های حاصلخیز و تالاب های بزرگ در آن پدید آید.

شرایط اقلیمی این سرزمین بسیار متنوع است.در حوضه خلیج فارس حداکثر گرمای هوا به پنجاه و سه درجه سانتیگراد بالای صفر و در شمال غرب کشور حداقل سرما به چهل درجه می رسد.در جنگل های سرسبز جنوب غربی دریای خزر،میزان بارندگی سالانه حدود دو هزار و چهارصد میلی کتر است در حالی که در شنزارهای کویر لوت ممکن است چند سال پیاپی بارانی نبارد.

ارتفاع زمین در ساحل خزر 25 متر پایین تر از سطح دریاهای آزاد است،در حالی که در میان کوههای بی شمار ایران،بیش از یکصد قله با ارتفاع بالای چهارهزار متر و قله دماوند با ارتفاع پنج هزار و هفتصد و هفتاد و چهارمتر دیده می شوند.

تنوع زیستی سرزمین ما متناسب با تنوع و اقلیمی آن است.در حالی که دامنه های شمالی البرز از جنگل های انبوه پهن برگ پوشیده شده است،در میلیون ها هکتار از دشت های کویری گیاهی دیده نمی شود و در خورهای سواحل دریای عمان و خلیج فارس جنگل های حرا روییده است.

هر چند مناطق بسیاری از ایران هنوز از نظر گیاهشناسان کم و بیش ناشناخته باقی مانده است و هر برنامه جمع آوری گیاهی از سرزمین های دور افتاده هنوز همراه با کشف چند گونه جدید است، با وجود این، انواع گیاهان ایران حدود ده هزار گونه تخمین زده می شود و این تعداد تقریبا"معادل گیاهان سراسر قاره اروپاست،که تقریبا" چهار برابر ایران وسعت دارد.

تنوع جانوری ایران به نحوی است که هم سیاه خروس قفقازی و هم اکراس آفریقایی، هم ماهی آزاد شمال و هم تمساح بلوچستان را می توان در آن دید. در آبهای گرم جنوب بزرگترین پستاندار زمین، نهنگ بزرگ صدوبیست هزار کیلوگرمی و در شمال کشور کوچکترین پستاندار شناخته شده روی زمین یعنی حشره خورکوتوله دو گرمی زندگی می کند.


 




تاریخ: سه شنبه 4 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط گروه کوهستان غربی - علی دریایی - مسعود شعبان یاراحمدی

 منطقه درفک در گیلان

این منطقه دارای یکی از دیدنی ترین جاذبه های طبیعی است.

گروه کوهنوردی کوهستان غربی در مورخ 90/3/13 به سرپرستی آقای علی بلوریان با 17 نفر از اعضای خود به ارتفاعات درفک دست یافته و از زیبایی های منطقه لذت بردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(درفک) شامل رشته کوهی به طول 8 کیلومتر است که در جهت جنوب شرقی _ شمال غربی امتداد یافته و دارای چندین قله بلند است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

قله (درفک) با ارتفاع 2714 متر در محدوده شهرستان رودبار ، بخش رحمت آباد و بلوکات ، دهستان دشتوبل و در 27 کیلومتری شمال شرقی مرکز شهرستان رودبار قرار دارد.

 

 

 

 

 

 

 

به دلیل طبیعت زیبا و آب و هوای مطبوع ، این کوه مورد توجه کوهنوردان بسیاری واقع شده است .

  برای دیدن عکس بر روی ادامه مطلب کلیک کنید.


 



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 22 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط گروه کوهستان غربی - علی دریایی - مسعود شعبان یاراحمدی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 81
بازدید کل : 87421
تعداد مطالب : 24
تعداد نظرات : 48
تعداد آنلاین : 1